Těžší přijímačky z matematiky
Vloni byly přijímačkové testy z matematiky pro páťáky i deváťáky lehčí než v minulých letech. To se má…
» denikn.czÚprava priorit ve vzdělávání na roky 2023–2027 v dlouhodobém záměru vzdělávání by měla znamenat hlavně navyšování míst ve všeobecně vzdělávacích studijních programech – tedy lyceích a gymnáziích. Současné vedení Ministerstva školství (ministr M. Bek a jeho náměstek J. Nantl) se přiklání zejména ke změně od úzce zaměřených oborů ke všeobecnějšímu vzdělávání tak, aby se ČR dostala na evropský průměr. Ten činí 50 %, tedy polovina oborů všeobecných a polovina odborně zaměřených. Současný stav je u nás zhruba 30 % žáků SŠ na všeobecně vzdělávacích oborech (data Eurostatu z roku 2020). Některé obory by mohly zaniknout, jelikož jejich absolventi nenachází uplatnění a jsou více ohroženi nezaměstnaností, např. kamenosochařství, rostlinolékařství, obalová technika, tvorba hraček, oděvnictví, telekomunikace, ekologie a životní prostředí a nebo i cestovní ruch či hotelnictví. Více o možných radikálních změnách nabídky oborů na SŠ čtěte na serveru Echo24.cz
Číst dáleVloni byly přijímačkové testy z matematiky pro páťáky i deváťáky lehčí než v minulých letech. To se má…
» denikn.czCermat zveřejnil termíny jednotných přijímaček pro rok 2025! Všechny důležité termíny pro vás máme…
» prijimacky.cermat.czV novém školním roce 2024/2025 se Praha potýká s výzvou rozšiřování kapacit středních škol.
» novinky.czDEVÁŤÁCI: Zbývá méně než 20 % prezenčních míst. Děkujeme za enormní zájem a důvěru.
Přihlásit se nyní